- Castells melyik gondolata ragadta meg a leginkább a figyelmedet? Miért? - Melyik gondolatával vitatkoztál volna leginkább? Miért? Mit mondtál volna neki?
Nekem az a rész jött át a leginkább, mikor "a média maga az üzenet" kifejezést magyarázta. Nem mindegy, hogyan, milyen formában jelenik meg az üzenet a kommunikáció során. Míg a fordítottja esetén pedig a üzenet tartalma a mérvadó a kommunikációs folyamatok esetében.
Illetve a harmadik elképzelés, hogy a kommunikáció is maga az üzenet. Nagyon tetszett a példa a reklámokról és a fogyasztókról. Szinte mindenki azért használja a reklámot a fogyasztói szám növelésére, mert ez a bevett szokás és nem akar senki kilógni a sorból. A kommunikáció és nemkommunikáció logikája is érdekes, bár kevésbé érthető számomra. Talán az a lényeges belőle, hogy vagy beállsz a sorba, vagy kilógsz belőle. De mindenképp tartozol a kettő közül valahova és ezzel részt veszel a kommunikációs térben.
A média és a kommunikációs technológia kapcsán azonban nehezen értem meg. Szerintem nem feltétlenül kell érteni a technológiához, hogy értsük a gazdaságot, a reklámok működését. Nem érzékelem, hogy keresnénk azt, hogyan lehet a reklámipart megkerülni. Nem hiszem, hogy a technológia megértése ekkora problémát jelentene a médiában.
Megosztás a facebookon