Mit jelent a content schock fogalma? Szerinted létezik a content shock? Mi a személyes tapasztalatod? Melyik oldalnak van szerinted igaza (akik szerint ez létezik és érdemes vele foglalkozni vagy, akik szerint ez pusztán merő kitaláció)? Melyik érvvel – ellenérvvel tudsz a leginkább azonosulni ebben a vitában? Miért?
A content shock - a blog szerzője szerint - az a jelenség, miszerint a folyamatosan gyarapodó minőségi tartalmak száma egyre nagyobb ütemben nő, míg a tartalomfogyasztásra szánt idő lassabban emelkedik, illetve a technológiai fejlődés által kínált tartalomfogyásztási módszerek is "kevesek ahhoz", hogy kövessék a trendet. Gazdasági szemmel, leegyszerűsítve; rohamosan növekvő kínálatot, egy nagyjából lineárisan növekvő -ráadásul határral rendelkező - kereslet fogad. Így egyre nagyobb a hangsúly a tartalom minőségén, ami nagyobb időráfordítást, ezáltal nagyobb költséget is jelent. Ezáltal egyre kevésbé éri meg az átlagos tartalom-előállítóknak.
Úgyan blogolni nem szoktam (eltekintve ettől a blogtól), más területen már találkoztam a jelenséggel. Azt legalábbis igen erőteljesen éreztem, hogy mit jelent a keresésekben az első találatok közt lenni a releváns témában és mit jelent egy jól bejáratott brand a fogyasztók számára. Bár a reklámlöltségek az online szektorban csökkentek, a versenytársak folyamatos online indulása mégis jóval nagyobb költséget ró a tartalom-szolgáltatókra, a kisebbeket sokszor ki is szorítja. Emellett tényleg csak az a plusz emelheti ki a többiek közül a "kishalakat", ami vagy innovatív a szakmában, vagy egyszerűen egy olyan plusz, amit a versenytárs nem tud nyújtani.
Az eddigiekből talán kiderült, hogy szerintem azoknak van igaza, akik a content shock léte mellett érvelnek, azonban azt a tábort erősítem, akik szerint nem hordoz magában akkora veszélyt, mint ahogy írnak róla. A jövőbeni technológiai és markering átalakulások talán követni fogják a trendet és lehetőséget nyújtanak a minőségi tartalmaknak a tömegek elérésére.
Az első számú ellenérv a content shock ellen, miszerint a nagyszerű tartalmak mindig is az élre fognak kerülni, sajnos pont megdőlni látszik. Így a blog írója mellett állnék ki, tehát a sok befolyásoló tényező jó részét, csak az igazán nagy büdzsével rendelkezők tudják majd megfizetni, és akár van ugyan olyan jó, vagy mégjobb tartalom máshol, a fogyasztó felé akkor is a nagy pénztárca kerül közvetítésre.
Megosztás a facebookon